sábado, 24 de mayo de 2014

LAN-PROZESUAK / PROCESOS DE TRABAJO: "Next To Me-I.Janackova", "Dromeos-J.Crocquevieille" & "Ride To Live-M.Gomes".

     Lehenik eta behin 15 x 15 cm.-tako hiru bastidore prestatu ditut eta hauen gainean kotoizko mihisea grapatu. Garai batean mihisea nik neuk inprimatzen nuen gessoarekin baina azken aldian mihisea inprimatua erosten dut. Egia da batzutan kuadroa askatu eta berriz ere grapatu behar izaten dela baina nahiago dut horrela. Ez naiz kuñei astinduka ibiltzearen zale, askotan oihalari grapak kentzea izaten da irtenbide onena eta bakarra eta gainera bastidoreari eten gabe mailukadaka arituz gero kalte egiteko arriskua ere hor dago.

     Lihoa probatua dut eta gustora egin izan dut lan baina tramak ez nau    erabat konforme uzten, batez ere puntoka egindako lanetan. Iruditzen zait batzutan traba ere egiten didala bere tramak, horregatik kotoia erabiltzen ari naiz azken aldian. Behin mihisea grapatuta, olio pintura laranja kapa bat eman diot bakoitzari, gerora koadroek izango duten tonu orokor epela lortu asmoz. Ezkinak zintarekin estaltzen ditut normalean, koadroak amaitu ondoren mihisearen inprimazioaren jatorrizko kolore txuria garbi mantendu dezaten.

     
Bastidor de 15x15 cm.-tako bastidorea
Mihisea prest  Lienzo preparado


    En primer lugar he preparado tres bastidores de 15 x 15 cm, tras lo que he procedido a graparles el lienzo. Antes solía comprar la tela cruda y darle una imprimación de gesso pero últimamente me he decantado por comprar la tela ya imprimada, aunque en los tamaños grandes cueste más tensarla. Es verdad que hay veces que hay que desgrapar el cuadro para retensarlo, pero lo prefiero así. Tampoco soy muy partidario de estar ajustando las cuñas constantemente, me parece que es pan para hoy y hambre para mañana, y además se puede dañar el bastidor.  

      He solido utilizar lino y he trabajado muy a gusto pero su trama no termina de convencerme, sobre todo a la hora de trabajar con puntos. Hoy en día utilizo sólo lienzo de algodón. Una vez grapado el lienzo les he dado una capa de óleo anaranjado a los cuadros que les dará un tono general cálido. Suelo tapar las esquinas con cinta de carrocero para que, una vez acabado el cuadro, mantengan el color blanco original de la imprimación.


No hay comentarios:

Publicar un comentario