viernes, 20 de junio de 2014

GO PARTI & ARTIUM vs. RIDE TO LIVE



     Koadro bakoitza mundu bat dela argi dago. Bakoitzarekin elkarrizketa bat daukagu eta teorian behintzat horrela egiten dugu aurrera, koadroak ematen dizkigun sentsazioei erantzunez. Baina batzutan koadroei entzungor egiten diegu eta aurrerantz jotzen dugu, hainbatetan atzera egitea ezinezkoa den puntu bater igarotzeraino. Orduan koadroarekin izan dugun elkarrizketa erabat aldatu egiten da eta beste parametro batzuk erabili behar izaten ditugu. Horixe da Go Parti eta Artium koadroekin gertatu zaidana.

Go Parti-G.Madero
     Lehenik eta behin, onartu beharra dago Go Parti-ren kasuan erabili dudan argazkia ez dela honelako formatuko koadro baterako erabili ahal izan dudan aproposena izan. Tamainu txikietako koadroetan hobe da zaldia buelta erdia emanda irudikatzea eta ez luzetara, eta horrelakoak formatu laukizuzenetarako eta tamainu handiagoko koadroetarako uztea.
Ride To Live-M.Gomes

     Go Parti eta Artium-en kasuetan bezela, puntu batetik aurrera koadroarekin aurrera jarraitzea eta ahalik eta irudikapen errealistena lortzea ez den beste aukerarik ez zaigu gelditzen. Ride To Live bezelako koadroetan aldiz, borrokak koadroak hasieran duen freskotasuna mantentzean datza. Freskotasunak bilatua izan behar du ordea, ezin dugu inolaz ere hasierako pintzelkadekin konformatu, denborak aurrera egin ahala efektu honek ez bait du irauten.


     Está claro que cada cuadro es un mundo. Cuando estamos trabajando en ellos tenemos una conversación particular y concreta que hace que sigamos adelante con el proceso, respondiendo en cada paso que damos a las sensaciones que recibimos del cuadro. Pero hay veces en que hacemos oidos sordos a los que se nos está transmietiendo y seguimos adelante incluso yendo más allá de un punto sin retorno. Entonces la conversación con el cuadro cambia y la relación entre pintor y obra empieza a moverse en otros parámetros. Eso es lo que me ha pasado con los cuadros de Go Parti y Artium.  

Artium-J.Horcajada
     En primer lugar, he de reconocer que la fotografía que he utilizado para el cuadro de Go Parti no ha sido la más adecuada. En cuadros de formato tan pequeño es preferible representar al caballo girado, no estirado, y dejar este tipo de imagen para los formatos rectangulares y de mayor tamaño.


     Como en los casos de Go Parti y Artium, una vez sobrepasado el punto de no retorno no nos queda otra que tirar para adelante y tratar de lograr una representación lo más realista posible. En cuadros como el de Ride To Live, la lucha se basa en intentar mantener la frescura de las primeras pinceladas del cuadro. Pero esta frescura ha de ser intencionada, es decir, no basta con conformarse con dejar el cuadro tal cual, ya que una vez transcurrido un tiempo este efecto
no perdura y el cuadro se cae por su propio peso.

No hay comentarios:

Publicar un comentario